6.5.2015

Ecopolis postestează împotriva despădurilor abuzive!

Monopol străin peste pădurile românești, defrișări masive sub nasul autorităților, complicități între mediul public și privat, controlul total al ”responsabililor” fără să ia și să aplice măsuri împotriva abuzurilor, atac la economia statului și la siguranța populației, un afront adus direct cetățeanului! Aceasta este imaginea de coșmar și de rușine a României. A unei Românii care are jumătate din suprafața totală de păduri virgine din Uniunea Europeană și, pe care acum le oferă pe tavă în funcție de interese personale, deși sunt resurse care aparțin patrimoniului natural al țării. Setea de lemn românesc pornește de la guvernanții noștri, actuali și foști. Să ne uităm la îndosariații pentru retrocedări ilegale de păduri: Viorel Hrebenciuc, Ilie Sârbu (socrul lui Victor Ponta!), Dan Şova, „Prinţul” Paul, Tudor Chiuariu, Valeriu Stoica etc. Până și legea vor să o facă de partea intereselor lor. Nimic nu îi oprește. Inclusiv președintele Romaniei întoarce către Parlament Codul Silvic, legea care punea capăt monopolului prelucrarii lemnului romanesc al companiei austriece Schweighofer Holzindustrie. E un moment în care e nevoie să ne unim pentru a opri masacrul pădurilor noastre, să împiedicăm abuzul puterii și să cerem să ne fie respectate drepturile de cetățeni! Dreptul la aer curat, la acces … Citeste mai departe

Citeste mai departe

Nu sunt comentarii la acest post.

16.4.2015

De ce 2% pentru susținerea celor 5 ateliere sociale și a angajaților lor?

5 ateliere sociale nou înființate, 41 de noi locuri de muncă, 60 de persoane calificate în diverse meserii nu sunt cifre mari din punct de vedere numeric, dar sunt niște cifre importante pentru noi, în contextul unei Românii care se luptă să sprijine dezvoltarea economiei sociale, prin calificarea și integrarea pe piața muncii a unui număr cât mai mare de persoane defavorizate și/sau în căutarea unui loc de muncă. Prin proiectul “Soluții integrate pentru probleme sociale și de mediu” eforturile noastre se îndreaptă către oameni și comunități locale din mai multe regiuni ale României, cum ar fi satele Letea și Lunca din județul Tulcea, comuna Merișani din județul Argeș, comuna Tarcău din județul Neamț și București. Cum facem asta? Ne implicăm direct la nivel local. Fiecare din aceste comunități au nevoie, în primul rând, în a le fi înțelese nevoile. Tocmai asta am încercat noi să facem înainte de a demara proiectul nostru, iar apoi, prin proiect am căutat să găsim soluțiile care să răspundă nevoilor fiecărei comunități în parte. Pornind de la ceea ce am identificat și având în vedere resursele din comunitate am exploatat specificul fiecărei comunități și am înființat cele 5 ateliere sociale: EcoSocial STUF, EcoSocial MEȘTEȘUG, … Citeste mai departe

Citeste mai departe

Nu sunt comentarii la acest post.

24.2.2015

Legea Achizițiilor Publice Verzi avansată în Parlament!

Proiectul de lege privind Achizițiile Publice Verzi a fost depus în Parlamentul României! Sperăm ca eforturile noastre, ale partenerilor și tuturor colaboratorilor noștri în elaborarea Legii APV să se concretizeze în cel mai scurt timp, iar România să beneficieze de o lege care să îi asigure o piață a produselor ecologice de cel puțin 20 de miliarde de lei în condițiile în care doar 20% din totalul cheltuielilor pentru achiziții publice ar fi ecologice, așa cum reiese din studiul “Achiziții publice ecologice în România. Protecția mediului prin cheltuieli publice responsabile”. Pe de altă parte, intrarea în vigoare a Legii APV va răspunde condițiilor impuse de Comisia Europană tuturor țărilor UE, ca 50% din totalul cheltuielilor achizițiilor publice să fie ecologice. Printre obiectivele generale vizate de Legea APV se numără: • asigurarea utilizării eficiente a fondurilor, prin promovarea produselor, serviciilor şi lucrărilor cu impact minim asupra mediului; • îmbunătăţirea calităţii prestaţiilor şi optimizarea costurilor pentru achiziţiile publice pe termen scurt, mediu şi lung; • dezvoltarea pieței interne a produselor, serviciilor, lucrărilor și tehnologiilor verzi; promovarea protecţiei mediului şi a dezvoltării durabile; • promovarea consumului şi producţiei durabile, precum şi a eficienţei utilizării resurselor; încurajarea dezvoltării şi aplicării tehnologiilor curate şi prietenoase … Citeste mai departe

Citeste mai departe

Nu sunt comentarii la acest post.

7.1.2015

Ecopolis angajeaza PR

Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis este o organizație nonguvernamentală pentru protecția mediului și conservarea patrimoniului natural și cultural, cu sediul în București. Proiectele organizației se împart în trei direcții: Studii și cercetări pentru realizarea de politici publice, Conservarea patrimoniului natural și cultural, promovarea și susținerea economiei sociale în România. Mai multe despre proiectele noastre găsiți pe www.ecopolis.org.ro. Echipa Ecopolis este una dinamică, care are nevoie de un nou coleg/colegă care să desfășoare activitățile de comunicare și PR, pentru Ecopolis, dar și, parțial, pentru organizațiile partenere: Letea în UNESCO, EcoSocial. Poziție: PR Executiv Norma de lucru: 6-8 ore/zi Data estimativă a începerii contractului: 15 februarie 2015 Cerințe: • Experiență de minim 3 ani în agenție de PR, ONG – dep. comunicare sau jurnalism • Persoană flexibilă, optimistă, muncitoare, tolerantă, creativă și cu umor • Cunoștințe în stabilirea strategiilor de comunicare pe proiecte și organizaționale • Abilități excelente de comunicare scrisă și verbală în limbile română și engleză • Cunoștințe și experiența în social media: construcție și conținut pagini facebook, twitter, vimeo • Experiență în crearea și executarea de materiale de comunicare și media- cunoștințe DTP constituie avantaj • Experiența pe proiecte sociale sau de mediu constituie avantaj • Experiența în proiecte de … Citeste mai departe

Citeste mai departe

Nu sunt comentarii la acest post.

10.10.2014

Ecopolis cauta Manager Financiar

Echipa Ecopolis caută Manager Financiar. Pe langa o personalitate placuta, care sa se integreze intr-un colectiv dinamic si entuziast, persoana pe care o cautam ar trebui sa indeplineasca cu succes urmatoarele responsabilități: Realizarea Evidentei cheltuielilor şi a Rapoartelor Financiare; Intocmirea cererilor de rambursare intermediare si finale (cu documentele justificative aferente); Verificarea documentelor justificative aferente tuturor cheltuielilor din cadrul proiectelor; Realizare, urmarire şi actualizare cash flow; Intocmirea graficului estimativ privind depunerea cererilor de rambursare şi previziuni actualizate; Participare la realizarea achiziţiilor publice şi a dosarelor de achiziţie publică; Verificarea respectării bugetului; Intocmire note de recepţie, ordine de deplasare, bonuri de consum,etc; Raportarea financiara catre organismele de audit si control; Menţinerea legăturii cu AM/OI; Evidenta statelor lunare de salarii; Verificare rapoarte, fise pontaj, state salarii; Verificarea plăţilor realizate atat prin casă cat si prin trezorerie; Monitorizarea cheltuielilor de personal; Elaborează rapoarte proprii de activitate, timesheet-uri/fișe de pontaj individuale; Centralizarea documentelor financiare; Coordonarea activitatilor necesare pentru o buna conlucrare cu serviciul de contabilitate, tehnic si R.U.; Verificarea, completarea si/sau predarea la semnare a documentelor financiare; Relationarea cu banca si trezoreria; Organizarea arhivei pentru documentele financiare si contabile; Raportarea financiara catre Managerul de proiect si parteneri; Intocmirea notelor justificative. Cerinte: – Studii superioare cu … Citeste mai departe

Citeste mai departe

Nu sunt comentarii la acest post.